DYA Girona

600-11.15.17 Associació d'Ajuda en Carretera DYA Girona
[ ESPAÑOL ]

Angel Galan, President i Coordinador de la DYA Girona  

 

PRESENTACIÓ

 


Benvinguts al web de l'associació d'ajuda en carretera DYA a Girona,





Hola amb dic Àngel Galán i amb aquestes ratlles ús vull donar a conèixer l'entitat que represento.

Començarem per desgranar que vol dir DYA "Detente Y Ayuda".
 

Els orígens de DYA esdevenent a l'any 1966 a Biscaia pel metge Juan Antonio Usparitza Lecumberri i d'altres col·laboradors, junts varen decidir posar-la en marxa per cobrir unes necessitats llavors desateses adreçades a les persones que per causa d'accidents de trànsit eren assistides per bons “samaritans” que actuaven amb més bona fe, que amb coneixement, arribant els accidentats als centres hospitalaris amb mes mal produït pels seus rescatadors no pas pel fet suceït.

Si bé en un principi aquesta associació s’adreçava exclusivament a les eventualitats del trànsit, la confiança mostrada a la població, l’ha encaminat a dur a terme altres finalitats. l'associació DYA és considera una entitat apolítica i aconfessional.

Des de la seva creació, persones impulsades amb els mateixos ideals l'han anat introduint a d’altres contrades del territori nacional. Biscaia, Gipuzkoa, Extremadura, Navarra, Saragossa, Malaga, Alicant, Girona, Leon..... Totes les delegacions estan obligades a col.laborar entre elles amb un model estatutari unificat. No obstant, cada seu provincial té uns annexos exclusius al seu compliment autonòmic, de regulació i d’autofinançament.
 

La DYA a les comarques gironines

A principis de l'any 1993, set persones voluntaries vinculades als afers dels socors i les emergències s'interessaven per la introducció de les segles DYA a la demarcació, peticións, legalitzacions, documentacions, estatuts, optenció del CIF i finalment el 20 d'abril de 1994 queda oficialment constituïda l'associació d'ajuda en carretera DYA a la demarcació de Girona amb seu social la vila de Verges, El Baix Empordà.
 

Fotografia: l'Equip humà del primer preventiu fet per DYA Girona l'any 1994 als actes de la Processó de Verges.
A d'alt: Francisco Aguilar, Miguel Petris (Navarra), Daniel Gras, Didac Basanta, Eva Fontquerna, Àngel Galán, Joaquin Guallar (Navarra).
A baix: Josep Mª Pascual, Josep Sabeña, Xavier Peraferrer i Lluís Vega (DP).
 

No va ser facil la seva posta en marxa a la demarcació, es va començar domés amb el nom i prou, però amb moltes ganes i molt d'esforç hores d'ara es vista en molts de llocs i tipus d'esdeveniments.

El recursos humans que l'integren son persones voluntàries que de manera altruista i desinteresada compaginen el seu temps lliure amb els afers de l’entitat, interns com publics.

Si creus que et podria motivar i vols formar part de l'equip humà de l'associació DYA a Girona, no ho dubtis, posa't en contacte amb nosaltres!
***
Àrea de Coordinació de l'Associació d'Ajuda en Carretera DYA Girona.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers, per a realitzar l'anàlisi de la navegacióde dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració o obtenir més informació aquí
Utilizamos cookies propias y de terceros, para realizar el análisis de la navegacióde los usuarios. Si continúas navegando, consideramos que aceptas su uso. Puedes cambiar la configuración u obtener más información aquí. OK